De voorspelbaarheid van een stabiele #cashflow is terug gebracht naar een veel kortere tijdspanne dan vóór de COVID-19 situatie.
Op dit moment word je als #ondernemer geconfronteerd met kort cyclische trajecten en met een pijplijn die gevuld is, maar tot minder ver in de toekomst dan voorheen. Kon je voorheen bouwen op een ‘gegarandeerde‘ omzet van misschien wel een jaar of langer, nu zijn de financiële zekerheden voor slechts een aantal maanden ‘in-the-pocket‘.
Hoe ga je daar mee om als organisatie? Mijn advies: focus op ‘customer intimacy’ en ‘employee engagement’: laat je #klanten en #medewerkers meedenken en meewerken aan nieuwe koersen. Zij zijn juist nu zó waardevol, ze zijn je ogen en oren! Gezamenlijk kom je tot nieuwe inzichten, ideeën en mogelijkheden die het verschil kunnen maken.
Focus vooral ook op jezelf: wat heb jij persoonlijk nodig om om te gaan met meer (financiële) onzekerheid, minder duidelijkheid en daardoor meer onrust?
Herkenbaar? En hoe pak jij het aan? Als organisatie? Als ondernemer? Ik ben benieuwd.
#pakderegie #creativiteit #innovatie #aanpassen #aanhetroer #businessdevelopment #customerintimacy #employeeengagement